telefon(01) 423-89-40
gsm (041) 779-698
 glave.zupanic@gmail.com

OBNOVA MOTORNIH GLAV 

Za obnovitev glave motorja(v nadaljevanju OGM) se najpogosteje odločimo, ko spusti tesnilo, se motor pregreje, se pretrga ali preskoči zobati jermen oz. veriga, prepiha katerega izmed ventilov, ali pa ker je motor potreben generalne obnove zaradi porabe olja.

Preden pričnemo z OGM se s stranko poskušamo dogovoriti o obsegu del in o približnih stroških obnove.

Glavo motorja najprej razstavimo(odstranimo ventile in tesnila ventilov), nato se glavo temeljito očisti maščob in saj kar storimo z pomočjo ultrazvočne kadi. Ko je glava očiščena se preveri zračnost vodil ventilov in stanje ventilov. Po potrebi se vodila ventilov in ventile zamenja, nato pa se prične z brušenjem sedežev ventilov in ventilov. Glavo se nato površinsko poravna, temeljito spiha s komprimiranim zrakom in pripravi za montažo ventilov in novih tesnil ventilov (teflonov).

Na koncu se še na vsakem cilindru z vakuum testerjem preveri tesnost ventilov. Glede na dogovor s stranko še nastavimo zračnost ventilov, v kolikor ti niso hidravlično krmiljeni. Takšna glava je potem pripravljena za montažo na blok motorja.

 

 
 
   

______________________________________________________________________

NASTAVITEV ZRAČNOSTI VENTILOV

Vedno, kadar obnavljamo motorno glavo, moramo nastaviti zračnost ventilov. V kolikor ima glava hidravlične odmikače ventilov(dročnike) je ta postopek prihranjen.

Če je zračnost prevelika se pri delovanju motorja sliši ropot ventilov, se lahko poškodujejo ventili, sedeži ventilov, dročniki ali celo odmična gred. V kolikor pa je zračnost premajhna pa najpogosteje prepiha ventil ali pa sedež ventila. Ventile se vedno nastavlja po navodilih proizvajalca.

Poznamo dva načina nastavljanja ventilov:

Prvi način:

Nastavljanje zračnosti z nastavitvenim vijakom. Pri tem načinu se ventile praviloma nastavlja, ko je glava privita na blok motorja, to pomeni, da ventile nastavi mehanik po montaži glave na blok motorja.

Drugi način:

Sistem z nastavljivimi ploščicami oziroma fiksnimi dročniki. Za ta sistem se proizvajalci vedno pogosteje odločajo. Sicer je zahtevnejši in držji, ker je potrebno imeti ogromno ploščic oz. fiksnih dročnikov različnih dimenzij na zalogi.

 

 

Spodaj levo slika:                                                                    levo - nastavljiv dročnik s ploščico                                               desno - dročnik mera

Spodaj slika desno: hidravljični dročniki - 2 vrsti

_________________________________________________________

MENJAVA SEDEŽEV VENILOV

Sedež ventila se največkrat menja, če je prišlo do loma ventila ali pa če je "prepihalo" ventil in s tem tudi sedež ventila. Za sedeže ventilov uporabljamo poseben material, ki je primeren za bencinske in za dizelske motorje. Sedeže vgrajujemo samo v aluminijaste glave.

Iz spodnjih slik je razvidno kako pride do poškodb sedežev ventilov. Desno poškodba zaradi tujka v cilindru. Levo počen sedež.