OBNOVA MOTORNIH GLAV
Za obnovitev glave motorja(v nadaljevanju OGM) se najpogosteje odločimo, ko spusti tesnilo, se
motor pregreje, se pretrga ali preskoči zobati jermen oz. veriga,
prepiha katerega izmed ventilov, ali pa ker je motor potreben
generalne obnove zaradi porabe olja.
Preden pričnemo z OGM se s stranko poskušamo
dogovoriti o obsegu del in o približnih stroških obnove.
Glavo motorja najprej razstavimo(odstranimo ventile in tesnila ventilov), nato se glavo temeljito očisti maščob in saj kar storimo z pomočjo ultrazvočne kadi. Ko je glava očiščena se preveri zračnost vodil ventilov in stanje ventilov. Po potrebi se vodila ventilov in ventile zamenja, nato pa se prične z brušenjem sedežev ventilov in ventilov. Glavo se nato površinsko poravna, temeljito spiha s komprimiranim zrakom in pripravi za montažo ventilov in novih tesnil ventilov (teflonov).
Na koncu se še na vsakem cilindru z vakuum testerjem
preveri tesnost ventilov. Glede na dogovor s stranko še nastavimo
zračnost ventilov, v kolikor ti niso hidravlično krmiljeni. Takšna
glava je potem pripravljena za montažo na blok motorja.
______________________________________________________________________
NASTAVITEV ZRAČNOSTI VENTILOV
Vedno, kadar obnavljamo motorno glavo, moramo nastaviti zračnost ventilov. V kolikor ima glava hidravlične odmikače ventilov(dročnike) je ta postopek prihranjen.
Če je zračnost prevelika se pri delovanju
motorja sliši ropot ventilov, se lahko poškodujejo ventili, sedeži
ventilov, dročniki ali celo odmična gred. V kolikor pa je zračnost
premajhna pa najpogosteje prepiha ventil ali pa sedež ventila.
Ventile se vedno nastavlja po navodilih proizvajalca.
Poznamo dva načina nastavljanja ventilov:
Prvi način:
Nastavljanje
zračnosti z nastavitvenim vijakom. Pri tem načinu se ventile
praviloma nastavlja, ko je glava privita na blok motorja, to pomeni,
da ventile nastavi mehanik po montaži glave na blok motorja.
Drugi način:
Sistem z nastavljivimi ploščicami oziroma fiksnimi dročniki. Za ta
sistem se proizvajalci vedno pogosteje odločajo. Sicer je zahtevnejši
in držji,
ker je potrebno imeti ogromno ploščic oz. fiksnih dročnikov
različnih dimenzij na
zalogi.
Spodaj levo slika: levo - nastavljiv dročnik s ploščico desno - dročnik mera
Spodaj slika desno: hidravljični dročniki - 2 vrsti
MENJAVA SEDEŽEV VENILOV
Sedež ventila se največkrat
menja, če je prišlo do loma ventila ali pa če je "prepihalo" ventil in s tem tudi sedež
ventila. Za sedeže ventilov uporabljamo poseben material, ki je
primeren za bencinske in za dizelske motorje